Az erzsébetvárosi városvezetés november 4-én állt fel, élükön Niedermüller Péterrel, de az előző ciklus fideszes bandájának hagyatéka hamar a nyakukba szakadt.
Ez nem más, mint a Kupper András-féle centrumos parkolási rendszer.
Pont miatta van probléma a zuglói parkolás ügyében is, ahol még egy fideszes városvezetés által elindított közbeszerzést igyekeznek lezárni Horváth Csabáék. Utóbbinak az lehet egyébként a következménye, hogy a terhelt múltú parkolási vállalkozóval egy újabb szerződést kötnek - írta meg a 444.hu.
Az erzsébetvárosi, DK-s polgármester Niedermüller Péter azt nyilatkozta, alig tud mással foglalkozni.
"2019. december 23-án lejár a Centrum-birodalommal (ER-Park Kft. néven futnak a 7. kerületben) 2009-ben kötött 10 éves szerződés. A korábbi városvezetés, a fideszes Vattamány Zsolték viszont nem írtak ki új közbeszerzést, és arra sem tettek előkészületeket, hogy saját kezükbe vegyék a feladatot, hozzá sem nyúltak a problémához."
Ez azt jelenti, hogy a kerület vagy meghosszabbítja a szerződést Kupper Andrásékkal vagy januártól egész egyszerűen nem lesz üzemképes, fizetős parkolási rendszer Erzsébetvárosban. Utóbbi borzasztó káoszhoz vezetne, hiszen nemcsakhogy elmaradnának a bevételek, de közlekedési botrány alakulna ki a forgalmasabb és a kevésbé forgalmas helyeken egyaránt. Nehéz dolga van a polgármesternek, hiszen Kupperékkel is nehezen válllalható lépés lenne szerződni.
Hogy miért?
Számos gyanús ügy lengi körbe a dolgot, hiszen Erzsébetváros olyan szereplő cégeivel kötött 10 évre szerződést, akit már elítéltelk nyolcvanezer rendbeli parkolási csalás miatt, illetve "akinek a cégeit irányító ügyvezetők jelenleg is tucatszám ülnek milliárdos parkolási csalás gyanújával a vádlottak padján." A hab a tortán pedig az, hogy 2017-ben a fideszes polgármester, Bajkai István kimondta, hogy a szerződés törvénytelen.
A 444.hu információi szerint Erzsébetváros vezetése igyekszik átvizsgálni a parkolási rendszerük elmúlt ötéves pénzügyi működését.
A probléma csak az, hogy ezidáig nem önkormányzati cég végezte ezt a feladatot, így vélhetően nem lesz sem egyszerű, sem könnyű dolguk, hiszen eddig is hiába kérték, még mindig nem kapták meg a szükséges dokumentációkat a parkolási cégtől. Niedermüller azt is elárulta, hogy találtak olyan hivatalos iratokat, amelyekben a parkolásért felelős személy felszólítása szerepelt, hogy minél hamarabb lépjen a fideszes vezetés, mert ha lejár a szerződés, nagy baj lesz.
Niedermüller Péter a 444.hu-nak elmondta, hogy jelen helyzetben egyáltalán nincs mozgásterük, így fél év hosszabbításra lesz szükségük a centrumosokkal.
Ez számukra nem ideális, de ahogy elmondta, szükségszerű.
Ezalatt a néhány hónap alatt abban bíznak, hogy a főváros kidolgoz egy olyan egységes parkolási rendszert, amely egész Budapest területén érvénybe léphet. Amennyiben ez nem lesz opció, a Soproni által vezetett Terézvárossal igyekeznek együttműködni, ugyanis a szomszédos kerületnek pénzügyileg jóval eredményesebb parkolási rendszerük van. Az ehhez szükséges tárgyalásokat már el is kezdték.